Δανάη Κατσούγκρη
Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια
Η Κατσούγκρη Παρασκευή Δανάη είναι ψυχολόγος (Αρ. Πρωτ. #16182/2016), απόφοιτη του τμήματος Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών (βαθμός πτυχίου: “Άριστα”). Το 2018, ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Κοινωνική Ψυχολογία των Συγκρούσεων» (βαθμός πτυχίου: “Άριστα”) στο ίδιο τμήμα.
Έχει προχωρημένη εκπαίδευση στην πειραματική και εφαρμοσμένη ανάλυση συμπεριφοράς (πάνω από 5 χρόνια συνολικής εκπαίδευσης – Πάντειο Πανεπιστήμιο, Ευρωπαϊκή Εταιρεία Ανάλυσης Συμπεριφοράς, Behavior Analyst Certification Board) και στην συμπεριφορική φαρμακολογία (Μονορόδι). Στα πλαίσια της εκπαίδευσης – με 1600 ώρες εποπτευόμενης κλινικής δουλειάς – έχει προσφέρει ψυχοσυναισθηματική στήριξη και ειδικές παρεμβάσεις τροποποίησης της συμπεριφοράς τόσο σε παιδιά και εφήβους τυπικής και άτυπης ανάπτυξης όσο και στις οικογένειές τους. Επιπλέον, έχει ολοκληρώσει εκπαίδευση με τίτλο: “Ειδική Αγωγή: Διεπιστημονικές Πρακτικές Σύγκλισης” (ΕΚΠΑ).
Έχοντας αποκτήσει πολυετή εμπειρία στο χώρο των αναπτυξιακών και άλλων συναφών διαταραχών (π.χ., Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος-ΔΑΦ, σύνδρομο Down, Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητα ) και έχοντας συνεργαστεί θεραπευτικά με οικογένειες από το 2016 (εκπαίδευση και συμβουλευτική γονέων), αποφάσισε να επεκτείνει το κλινικό της ενδιαφέρον στην ψυχική υγεία και ευημερία ενηλίκων παρατηρώντας πόσο κρίσιμης σημασίας είναι η ψυχολογία του γονέα για την καλλιέργεια μιας ισορροπημένης και ψυχοσυναισθηματικά υγιούς οικογενειακής ζωής.
Έτσι, ολοκλήρωσε εκπαίδευση στη “Γνωσιακή-Συμπεριφορική Θεραπεία: Θεωρία και Κλινική Πράξη” (Κέντρο Δια Βίου Μάθησης-ΕΚΠΑ) και παρακολούθησε κύκλο μαθημάτων εκπαίδευσης θεραπευτών στην Διαλεκτική Συμπεριφορική Θεραπεία (Psychotherapy Academy, Wyoming, US). Επιπλέον, ολοκλήρωσε εντατικό πρόγραμμα εκπαίδευσης για την ενσυνειδητότητα και είναι πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια (Mindfulness Instructor – Ison Psychometrica, International Mindfulness and Meditation Alliance).
Παράλληλα με τις μεταπτυχιακές σπουδές, συνεργαζόταν με το εργαστήριο Πειραματικής και Εφαρμοσμένης Ανάλυσης Συμπεριφοράς του τμήματος Ψυχολογίας του Παντείου, με διευθυντή τον Δρ. Ρόμπερτ Μέλλον, PhD, BCBA, διεξάγωντας πειραματικές έρευνες και παραμένοντας ακαδημαϊκά ενεργή με επιστημονικές ανακοινώσεις σε πανελλήνια και πανευρωπαϊκά συνέδρια.
Η επαγγελματική της εμπειρία αφορά κλινικές παρεμβάσεις σε αναπτυξιακές διαταραχές, σε κέντρα θεραπειών, στο σχολικό πλαίσιο αλλά και στον χώρο του σπιτιού, καθώς επίσης και συμβουλευτική και εκπαίδευση γονέων. Οι παρεμβάσεις που χρησιμοποιεί σε ατομικό επίπεδο αφορούν την ανάπτυξη της αυτονομίας των ατόμων σε δεξιότητες καθημερινής διαβίωσης, την επίλυση προβλημάτων σε κοινωνικό και πρακτικό επίπεδο, λειτουργική ανάλυση συμπεριφοράς με σκοπό την ανίχνευση των παραγόντων που την διατηρούν (κυρίως ανεπιθύμητες συμπεριφορές), μείωση ανεπιθύμητων συμπεριφορών (αυτοτραυματικών, επιθετικών κ.α.), ρύθμιση περιβαλλοντικών συνθηκών με σκοπό την αλλαγή της συμπεριφοράς, και ανάπτυξη λεκτικής συμπεριφοράς και επικοινωνίας. Στις ομαδικές συνεδρίες, οι παρεμβάσεις έχουν σκοπό την συνεργασία των ατόμων και την αποτελεσματική επίλυση των συγκρούσεων που προκύπτουν. Από το 2020, εργάζεται κλινικά σε κέντρο θεραπειών για παιδιά και εφήβους (από 2 έως 22 ετών) τυπικής και άτυπης ανάπτυξης, διεξάγοντας τόσο ατομικές όσο και ομαδικές συνεδρίες.